Положення про бібліотеку
І. Загальні положення
І.1 Бібліотека КЗ «Крисинський ліцей» Богодухівської міської ради Харківської області є його структурним підрозділом, який поєднує функції навчальної і спеціальної бібліотеки, здійснює роботу з книгою спільно з педагогічним колективом і радою навчального закладу.
І.2 Відкриття бібліотеки в навчально-виховному закладі є обов’язковим, вона повинна мати статус окремого підрозділу, що входить до складу юридичної особи.
І.3 Бібліотека КЗ «Крисинський ліцей» у своїй роботі взаємодія з бібліотеками системи освіти і культури, громадськими об’єднаннями.
І.4 Дане положення поширюється на бібліотеку ліцею незалежно від статусу та їх підпорядкованості.
І.5 В своїй діяльності бібліотека КЗ «Крисинський ліцей» керується Законом України про освіту, Законом України про бібліотеку та бібліотечну справу, нормативними документами Міністерства освіти і культури України, структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, Положеннями про середній загальноосвітній та професійний навчально-виховний заклад, даним Положенням.
І.6 Читачами бібліотеки є учні, вчителі, вихователі, а також батьки (або ті, хто їх замінює)
Бібліотека КЗ «Крисинський ліцей» при необхідності задовольняє запити мешканців мікрорайону на літературу.
Користування бібліотекою безкоштовне.
І.7 Організація обслуговування читачів регламентується Правилами користування бібліотекою, що складаються на основі Типового правила користування бібліотеками України й затверджується керівником КЗ «Крисинський ліцей».
І.8 Режим роботи бібліотеки ліцею повинен бути зручним для читачів.
І.9 Для надання допомоги бібліотеки та обслуговування читачів повинен бути створений бібліотечний актив.
І. 10 Дане Положення дає рівень загальних вимог до бібліотеки і може конкретизовано з урахуванням особливих завдань і змісту роботи кожного навчально-виховного закладу.
ІІ. Основні завдання
2.1 Бібліотека КЗ «Крисинський ліцей» сприяє реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку навчального процесу, виховує в учнів культуру, національну свідомість, шанобливе ставлення до книги.
2.2 Бібліотека виховує в учнів інформаційну культуру, вчить користуватися її довідковим матеріалом, розвиває творчу думку, здібності, таланти, пізнавальні інтереси і сприяє успішному засвоєнню навчальних програм.
2.3 Бібліотека сприяє підвищенню педагогічної майстерності працівників навчально-виховних закладів шляхом відповідного інформування та інших форм обслуговування.
2.4 Сприяння різними формами і методами бібліотечної роботи самоосвіти учнів і педагогічних працівників навчально-виховних закладів, забезпечення літературою їх соціальних та культурних потреб.
ІІІ. Зміст роботи
3.1 Зміст та обсяг роботи бібліотеки ліцею диференціюється в залежності від його специфіки та завдань.
3.2 Бібліотекар здійснює у встановленому порядку розміщення, облік, зберігання та постійне оновлення бібліотечного фонду.
3.3 Бібліотека забезпечує інформаційно-бібліографічне обслуговування педагогічного колективу, учнів, їх батьків, проводить роботу по вихованню культури читання, пропагує серед читачів бібліотеки бібліографічні знання.
3.4 Бібліотека працює і веде довідково-бібліографічний апарат: каталог,картотеки, довідково-бібліографічний апарат.
3.5 Бібліотека обслуговує в читальному залі, надає допомогу у виборі літератури і в самостійній роботі з книгою шляхом індивідуальної, масової роботи з читачами.
3.6 Бібліотека використовує міжнародний бібліотечний абонемент та внутрішньо системний книгообмін.
3.7 Бібліотека ліцею вивчає і впроваджує передовий бібліотечно-педагогічний досвід.
3.8 Бібліотека КЗ «Крисинський ліцей» співпрацює з Центральною освітянською бібліотекою у розробці перспективних планів видання літератури у відповідності до запитів читачів та шкільних програм.
3.9 Працівники бібліотеки створюють бібліотечний актив, залучають до участі в ньому учнів та викладачів.
3.10 Бібліотека працює в контакті з дитячими та іншими бібліотеками, що обслуговують учнів та вчителів.
ІV. Організація роботи
4.1 Відкриття бібліотеки КЗ «Крисинський ліцей» здійснюється за наявності відповідного приміщення і обладнання, постійного джерела асигнувань на комплектування літературою, початкового книжкового фонду і працівника, відповідального за зберігання фонду і обслуговування читачів.
4.2 Керівництво і контроль за діяльністю бібліотеки здійснює директор КЗ «Крисинський ліцей». Він відповідає за створення необхідних умов здійснення якісної та ефективної роботи у бібліотеці. Разом з бібліотекарем несе матеріальну відповідальність за збереження бібліотечного майна.
4.3 Завідуючий бібліотекою безпосередньо керує роботою бібліотеки і несе відповідальність за наслідки її роботи.
4.4 Бібліотека будує свою діяльність на основі плану, який є складовою частиною навчально-виховної роботи освітнього закладу і звітує перед директором, педагогічною радою ліцею.
4.5 Статистична звітність бібліотеки подається у відповідності до вимог органів Державної статистики України, Міністерства освіти України, органів освіти обласних та державних адміністрацій.
4.6 Методичне керівництво бібліотекою ліцею здійснюється органами освіти у координації із органами культури.
Основні організаційні функції покладаються на Центральну освітянську бібліотеку.
Методичне допомогу бібліотекам надають державні та обласні дитячі та юнацькі бібліотеки системи Міністерства культури, центральний інститут підвищення кваліфікації вчителів, Регіональні методичні об’єднання шкільних бібліотекарів, асоціації тощо.
4.7 Придбання літератури та інші витрати на утримання бібліотек передбачаються за рахунок коштів навчально-виховного закладу відповідно до встановлених нормативів. Використовуються також і цільові вклади (дотації місцевих органів, шефської допомоги та інші), надходження за додатково виконані бібліотекою роботи.
4.8 Відволікання бібліотекарів від виконання прямих обов’язків забороняється. Один раз на місяць в бібліотеці встановлюється санітарний день, в який бібліотека читачів не обслуговує.
4.9 Працівники бібліотеки забезпечують облік, зберігання і використання книг, преси та інших матеріалів у відповідності з типовими правилами бібліотеки, які встановлюються Міністерствами культури і освіти України, несуть відповідальність за зберігання фонду згідно чинного Законодавства.
З метою забезпечення і зберігання літератури і створення необхідних умов для організації обслуговування читачів, керівництво навчально-виховного закладу надає бібліотеці ізольоване приміщення книгосховище, абонемент, читальний зал, оснащене необхідним бібліотечним обладнанням, бібліотечною технікою, комп’ютерами, хорошими протипожежними засобами.
Для зберігання підручників приміщення виділяється окремо.
4.10 Фонд бібліотеки формується з урахуванням потреб і особливостей навчального процесу, характеризується підвищеною дублетністю на окремі видання підручників, навчальної художньої літератури.
4.11 До фонду бібліотеки входять книги-брошури, періодичні видання для дітей та юнацтва, педагогічних працівників, популярна, довідкова, інформаційна, енциклопедична література та інші носії інформації, включаючи цифрові.
Основні завдання і напрямки роботи бібліотеки
- Спрямувати реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку навчально-виховного процесу, виховувати національну свідомість, культуру, бережливе ставлення до книги.
- Добитися взаємодії бібліотеки з педагогічним колективом, сільською бібліотекою у навчально-виховному процесі.
- Виховувати у читачів культуру читання, користування довідковою літературою, розвивати творчу думку, здібності, пізнавальні інтереси, сприяти успішному засвоєнню навчальних програм.
- Підвищувати індивідуальну роботу з читачами.
- Сприяти збагаченню читачів знаннями з історії рідного краю, його культури, економіки, екології.
- Виховувати бережливе ставлення до шкільних підручників, книг. Проводити роз’яснювальну роботу серед учнів і батьків за їх збереження.
- Приймати активну участь у проведенні загальношкільних заходів і свят.
Робота з читачами
- Формування і задоволення читацьких запитів
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Індивідуальнав робота з читачами
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.Обслуговування вчителів
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Формування бібліотечного фонду
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Підвищення кваліфікації
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Масова популяризація літератури
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Популяризація бібліотечно-бібліографічних знань
|
|
|
|
Масові заходи
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|